On the move!

On the move!

dinsdag 22 juni 2010

Marrylies in Sigogne


Na een relaxte reis van Barneveld Noord - metropool Barneveld heeft 2 station met een derde in wording!- via Rotterdam en Paris Nord (toen ik op metrolijn 4 zat, naar Gare Montparnasse, bedacht ik me dat het voor het eerst in 23 jaar was dat ik alleen in Parijs was!) kwam ik met licht bonzend hart aan in Angoulême.

Lang zoeken was niet nodig: Franca en Fleur stonden me stralend op te wachten en na een hartelijke omhelzing en een vlot autoritje kwamen we aan op B&B "Au Bellefleur" http://www.aubellefleur.com dat lag te glanzen in het Charentaise zonnetje.
Franca zal gedacht hebben: tijdens regen (...) óók zonneschijn en dat geeft een regenboog! Mijn enorme kamer heet dan ook "Arc en ciel". Licht, kleurig, ruim, met een zalig bed en een fantastische badkamer en suite. De ontvangst, ook van Darren, die al thuis blijkt te zijn vanuit Engeland, de hartelijkheid, de mooie kamer: ik voel me thuis en méér dan welkom!

"Au Bellefleur" ligt aan de rand van het dorpje Sigogne in de Charente, vlakbij Cognac. De naam van deze beeldige B&B is deels te danken aan de dochter des huizes, Fleur. Maar Bellefleur is ook een appel soort en nu begrijp ik wat mijn oma vroeger bedoelde met "je hebt wangen als bellefleurtjes".

De eerste avond, na een heerlijk maaltijd (hotpot, het recept gaat mee naar Nederland!), vonden Franca en ik dat het tijd was elkaar maar eens beter te leren kennen... Vier flessen wijn en honderdduizenden woorden verder, stortte ik uitgeput en laveloos om 3 uur in bed. Ai! Dat heb ik geweten. Alle emoties van de weken eraan voorafgaand, de drukte van het huisjes zoeken van de laatste dagen (en gevonden! Een snoezige Villa Kakelbont waarbij het woord villa in overdrachtelijke zin gebruikt dient te worden), de dag lange treinrit en de spanning van het onbekende zorgden ervoor dat ik me de volgende dag een dweil voelde en er ook zo uitzag, Zo'n grauw/grijze wel te verstaan...

Inmiddels zijn we, sinds mijn aankomst, 4 dagen verder. Darren heeft in het weekend een laag pleister van een muur staan beuken, een lekkage weggewerkt en ervoor gezorgd dat mijn netbook werkt. Franca zorgt voor de inwendige mens (buik en hoofd...), Fleur huppelt er als een echte zeveneneenhalf jarige doorheen. En ik? Ik probeer mijn hoofd leeg te krijgen. Dat valt nog niet heel erg mee: een huurcontract dat nagekeken moet worden en me terug slingert in de onontkoombare realiteit, Le Balai http://www.lebalai.nl dat van de grond moet, een op handen zijnde verhuizing met alle logistieke haken en ogen. En dan een afscheid van iets heel dierbaars...

Maar voor nu: uit eten in Auberge La Condé http://www.auberge-de-conde.net/ (zaterdagavond met z'n vieren, vanavond met "onze" schattige Britse buren Trevor en Sarah), winkelen in Cognac, een dagje naar zee met Fleur, vanaf zaterdag: gasten ontvangen, zondag naar de jaarmarkt. De zon schijnt vandaag voor het eerst in al zijn uitbundigheid. Fleur is op randonné met school, Franca en ik luieren en lezen in de tuin, de vogeltjes fluiten....

5 opmerkingen:

  1. Het lijkt erop dat je al aardig bent ingeburgerd en dat de wijn goed smaakt. Ik dacht dat je zou gaan werken daar :-) (Zei zij vanachter een stapel GTST-scripts die nog deze week eindgeredigeerd moeten worden.) Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Mar,

    Ik ging vandaag met tegenzin naar de gym, totaal geen energie om ook maar iets te doen. Tussen de saaie oefeningen zat ik een beetje te pielen op het internet met mijn telefoon. Opeens kwam er een mailtje binnen...uit Frankrijk...afzender Le Balai. Geloof het of niet maar direct na het lezen van je mooie blog had ik energie voor tien en liep een dik half uur later fluitend de sportschool uit!! Hoe leuk is dat!

    Veel plezier in Sigogne!! :-)))
    xx

    Jochem

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je blog! Vanaf nu ga ik je virtueel volgen, maar voorlopig nog even live!

    Oh maar Suzanne, vanaf donderdag is het over hoor met het geluier....! Maar nu kan ik er zelf ook dubbel van genieten.

    Kijk ook eens op: http://portersonthemove.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Marrylies je hebt een geweldige kamer, want wij logeerden daar ook en zijn er heerlijk uitgerust. Over Franca, Darren en Fleur hoef ik je niets te vertellen. Fantastische mensen en inmiddels dierbare vrienden. Lekker dat je 2 weken daar kan zijn. Wij hadden er wel zes willen zijn. Veel plezier en genieten maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig Mar, dat je het zo leuk hebt.En wat betreft de dingen die gedaan moeten worden en niet zo leuk zijn( huurcontract, le Balai etc.): anders had je ze ook moeten doen, maar niet in zo'n mooie, gezellige en inspirerende omgeving!Geniet ervan en bonne chance!Liefs van Lou

    BeantwoordenVerwijderen