On the move!

On the move!

dinsdag 7 september 2010

J'ai fais un pont de ma vie...

Het leven raast maar door. En ik maar mee rennen. Idioot eigenlijk! Sinds ik mijn villa Kraakelbont heb, ben ik er sinds eergisteren pas voor het eerst meer dan een uur alleen geweest. Een beetje genieten (?), een beetje mijmeren of zelfs de ogen uit mijn kop janken, mocht daartoe de behoefte bestaan: ik gun me de rust niet. Vluchtgedrag waarschijnlijk? Wat het ook is; volgende week maar een beetje tijd inruimen om me mijn nieuwe habitat eigen te maken, er mijn geur aan te geven en er mijn stempel op te drukken.

Ik moet zeggen; het is wel een snoezig nestje. Ik vínd het ook echt een nestje: klein, knus, warm.

Natuurlijk was er meer dan alleen maar die verhuizing. Veel gekrakeel in Den Haag bijvoorbeeld. Rare jongens, die politici.... Gaan we straks weer massaal naar de stembus en wat dan? Nederland wil blijkbaar rechts maar is de PVV aanhang niet allang blij dat ze niet mee regeren? Kunnen ze fijn doorgaan met onbegrepen zijn en anderen overal de schuld van geven.

Over de PVV gesproken; ik heb een Somalisch gezin onder mijn hoede gekregen in het kader van de gezinshereniging. Meneer was hier al in november vorig jaar komen wonen, nu komt mevrouw Musse J. en hun 3 kinderen. Het zouden er ook 4 kunnen zijn maar, nogal ondoorzichtig, 1 is er nog in Somalië of niet, of is er niet nog 1 of of of.... Het fijne weten we er (nog) niet van maar ik ben er sowieso goed druk mee: scholen zoeken, allerlei instanties inlichten, overname van de spullen van het nieuwe huis regelen. En dat alles in een totale Babylonisch/Somalische spraakverwarring. Abdi zegt op alles 'yè (ja) maar ik zie aan zijn ogen dat hij niet zozeer 'nee' alswel 'ik heb geen flauwe notie waar je het over hebt''bedoelt. Het is fantastisch om dit te doen maar ik moet mijn engelengeduld héél heftig oppoetsen. En het erge is: ik héb het niet eens!

Afgelopen woensdag was de presentatie van het boek 'Obstructie' van mijn lieve vriendinnetje en bestseller schrijfster Suzanne Hazenberg. We kennen elkaar al sinds ons zestiende maar nu pas weet ik dat het een erge viezerik is met een voorliefde voor poep en luizen! Verder zou ik zeggen: laat je door wat darm gerammel niet weerhouden, sterker nog, laat het een aanbeveling zijn, koop het boek en lees het in één adem uit. FANTASTISCH EN SUPER SPANNEND! Helaas kan ik de omslag niet publiceren, dat is een pdf'je maar de achterkant mag er ook zijn! ->

Overmorgen mag ik, samen met 2 collega's, voorlichting geven op de vrijwilligers markt. We staan met een kraampje en lichten voor. Dit is een uiterst rare zin. Als mijn Somaliër dit leest ziet hij mij, in het gunstigste en letterlijkste geval (waaruit dan toch weer blijkt dat hij iets leert, tijdens de inburgeringscursus) met een K..raampje in mijn handen staan wat op wonderbaarlijke wijze licht geeft op het pad van de voorbijgangers. Volg je me nog? Ja, je zegt Yè maar je denkt.... :)

Bedankt voor het lezen. Reacties zijn welkom. En donaties ook. :))))

Qui craque sous tes pieds ravis!

1 opmerking:

  1. Niks donaties! Ik zeg: we willen meer foto's van Villa Kraakelbont! ;-))

    Suc6 van de week op de markt met de lichten...

    xx

    ps. heb je m'n kaart nog ontvangen?

    BeantwoordenVerwijderen