On the move!

On the move!

donderdag 17 mei 2012

Faillite (First National City Bank Blues). Pas encore!!

Baby Liesje

Het is natuurlijk nooit uit mijn gedachte geweest: 'ik moet hoognodig weer eens schrijven'. Bloggen, betekent dat. En het nadeel van een blog wat ooit begon als een dagboek, is dat het vervelend wordt, niet alleen voor de lezer, maar ook voor de schrijver, simpelweg om dat er een inhaalslag geleverd moet worden als er (te) lang niet geschreven is.. Maar dat doe ik niet! Feitjes opsomming; blèèhh. Geïnspireerd door 'vriendje' Walter die ook blogt, heb ik me nu toch echt in de bloghouding geïkneed. Deze keer in de zon aan mijn picknicktafel. Ik zie geen reet natuurlijk; de zon maakt mijn scherm zwart. Maar hé, zon is zon! Not te be neglacted!

Bali
Bal Masqué
Ik ben een beetje zenuwachtig. Dat ben ik de laatste twee jaar, ruim, geweest maar dat was zonder 'beetje'. Nu lijkt het zo te zijn dat er een ommekeer gaat plaatsvinden. Niet alleen word ik dit jaar cinquante ans (laten we wel zijn mensen, dat klinkt toch even wat charmanter...) en lijkt een dergelijk getal mythisch. Is dat opgelegd, is dat de schuld van de media (héérlijk, je kunt ze van álles de schuld geven, probeer maar eens!) of is het omdat je ineens het woord 'eeuw' kunt gaan bezigen in combinatie met je eigen onbeduidende ik? Dat is één. Maar ook omdat het erop lijkt dat ik een switch ga maken, carrière wise. Da's mooi, op je bijna halve eeuw?! Maar nog even afwachten want niets is zeker. Wat wel, in Het Leven?
Waarom dan zenuwachtig? Het eerste zenuwknoopje zit hem in De Baan. Wordt het hem of wordt het hem niet? Ik heb er eigenlijk al een voorschot op genomen door 2 poezemansjes te 'bestellen' bij Dinette in de stal, door íets royaler te gaan uitgeven omdat... nou ja, het wordt immers aangevuld... En toch....      
Bouillabaisse
Bolle kop (10 jaar geleden)

De tweede knoop zit hem niet in het feit dat ik die halve marathon heb gehaald, althans, de finish is in zicht, maar dat ik er zo nodig een feessie aan vast moet knopen. Help? Wie komen er allemaal (ik hoop iedereen die ik heb uitgenodigd maar weet inmiddels dat er geen 100% score is), waarom reageert iedereen niet meteen? Waarom zeggen sommigen 'onder voorbehoud' (waarvan?), hoeveel voer en booze moet ik halen, hoe pak ik het aan????!!!! Ik ben een doorgewinterde feestganger maar een groentje op het feestje geven gebied. Te laat.... de uitnodigingen zijn verstuurd en... Ik heb er onwijs veel zin in! Het idee is: mensen waaraan ik een speciale (mooie, indrukwekkende, humorvolle, betekenisvolle) herinnering heb, van (heel) vroeger maar ook de mensen die nú een rol in mijn leven spelen bijeen te brengen. Sommigen heb ik al járen niet gezien, anderen zie ik bijna dagelijks. Met hen een ongecompliceerde dag/avond te hebben, te kletsen en te lachen gelardeerd met hap en snap. Onontbeerlijk... :). Ik hoop dat je komt :)!

Het is Hemelvaart. Even opzoeken wat dat ook alweer precies is... Ach, koe, natuurlijk weet ik dát nog wel. Mijn bijbel- en andere religieuze kennis is niet je dát maar ja, dat ter hemelen varen...Kan niet missen.
Mensen wandelen en fietsen zich vandaag een slag in de rondte. Ga ik vanmiddag ook doen. En wel richting 't Veenhuusje (www.veenhuusje.nl) alwaar ik mij, na gedane arbeid, laaf aan taart en thee. Hoewel er best een kilo of wat af mag,... Hmm, dilemma. Extra hard fietsen ter compensatie?
Ach wat! De taarten van Helke die laat je niet staan.
Babyface. 1982, Parijs.

Even een onderbreking gehad want Roel en Marcelle kwamen aanschuiven en een gezamenlijke lunch in de zon behoorde tot de mogelijkheden. Doen dus hè?!

Zouden de poesjes, Jip en Jules, er komen? Want dat betekent ook.... :). Wordt mijn feestje relaxt en geslaagd....? Komen mijn heel oud bekenden alsjeblieft ook? Beseffen de toneelcollega's over wat voor een drempel ze me geholpen hebben? Zal Marion zich snel weer wat beter voelen? Is mijn vijver echt lek?

Volgende keer meer! Meer punten en uitroeptekens. Minder vraagtekens.  
 . 

1 opmerking:

  1. Een hele ratatouille van berichtgeving en foto's! Maar ja dat heb je als het langer duurt. Even nog over je feest, ik vind dat ook zo erg als je mensen uitnodigt voor een leuk feest en of er wordt niet gereageerd, of heel laat, of inderdaad onder voorbehoud.... Vriendin van mij vierde de halve eeuw gisteren en ook bij haar zaten er van die mensen bij van tja wel of niet gaan. Kom op zeg; het kost de uitnodigende partij een hoop geld die graag voor personen wordt uitgegeven, maar een beetje enthousiasme mag dan ook wel.
    Zo zij uit Frankrijk met die grande bouche heeft weer gesproken :-)

    Franca xx

    BeantwoordenVerwijderen